Υποχρέωση διασύνδεσης με POS, των Φ.Η.Μ. που διασυνδέονται με σύστημα λογισμικού (ERP, ανεξαρτήτως του τρόπου που λαμβάνει χώρα η διασύνδεση), οντοτήτων που έχουν δηλώσει προγραμματισμένο ραντεβού στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών της ψηφιακής πύλης «myAADE» για διασύνδεση εντός του μηνός Ιουνίου (διασύνδεση σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της απόφασης Α.1155/2023)

Υποχρέωση διασύνδεσης με POS, των Φ.Η.Μ. που διασυνδέονται με σύστημα
λογισμικού (ERP, ανεξαρτήτως του τρόπου που λαμβάνει χώρα η διασύνδεση), οντοτήτων που έχουν δηλώσει προγραμματισμένο ραντεβού στο Μητρώο Μέσων
Πληρωμών της ψηφιακής πύλης «myAADE» για διασύνδεση εντός του μηνός Ιουνίου (διασύνδεση σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της απόφασης Α.1155/2023).

Ι. Στην απόφαση  Α.1157/12.10.2023 (ΦΕΚ Β’ 5994/13.10.2023) «Καθορισμός
του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που
χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), από
τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας
διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου
ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν.
4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β’ 1826)
απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» ορίζονται:

«Άρθρο 1
Χρόνος και διαδικασία διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251) με τα Ταμειακά τους Συστήματα, και την Α.Α.Δ.Ε.

1. ΟΡΙΣΜΟΙ

1.1 Ως «Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer)»:
Το νομικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες εκτέλεσης πράξεων πληρωμής, με
κάρτα πληρωμής (πιστωτικής, χρεωστικής, προπληρωμένης κ.λπ.). Οι
υπηρεσίες αποδοχής καρτών παρέχονται εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών
Πληρωμών προς μια συμβεβλημένη οντότητα του άρθρου 1 του ν. 4308/2014,
προκειμένου η τελευταία να είναι σε θέση να δέχεται την καταβολή του
αντιτίμου των αγαθών ή/και υπηρεσιών, δια της χρήσης καρτών πληρωμών.

1.2. Ως «Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSP)»: Το
νομικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται στην παροχή και διαχείριση
τερματικών μηχανημάτων POS καθώς και στην παροχή υπηρεσιών που
περιλαμβάνουν τη σύνδεση των τερματικών POS στις υπόχρεες οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014,
την παροχή και εγκατάσταση λογισμικού στα τερματικά, τις υπηρεσίες
συντήρησης/ επισκευής επί του τερματικού, καθώς και τη συλλογή και τη
διόδευση συναλλαγών για λογαριασμό των Παρόχων Υπηρεσιών
Πληρωμών (Αcquirer). Ο Πάροχος Μέσων Πληρωμών (NSP) δύναται να
συμβάλλεται τόσο με Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer), όσο και
απευθείας με τις υπόχρεες οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014.

1.3. Ως «Χρήστης υπηρεσιών πληρωμών»: Η οντότητα του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 που χρησιμοποιεί υπηρεσίες εκτέλεσης πράξεων πληρωμής με κάρτα ως δικαιούχος.

1.4. Ως «Μέσο Πληρωμών»: Η
εξατομικευμένη συσκευή και/ή σειρά διαδικασιών που έχει συμφωνηθεί
μεταξύ του Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών και του Παρόχου Υπηρεσιών
Πληρωμών (Αcquirer), που χρησιμοποιείται για την εκκίνηση εντολής
πληρωμής με κάρτα. Ειδικότερα περιλαμβάνονται όλες οι διαθέσιμες
συσκευές (πχ. ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), μέθοδοι και
εφαρμογές (πχ. soft POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή
καρτών τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία
κάρτας (e-commerce πλατφόρμες).

1.5. Ως «ενεργό μέσο πληρωμών» νοείται
κάθε μέσο που δύναται να χρησιμοποιηθεί από τον Χρήστη υπηρεσιών
πληρωμών για την αποδοχή καρτών πληρωμών, χωρίς να απαιτούνται περαιτέρω
ενέργειες για την ενεργοποίησή του από την πλευρά των Παρόχων Υπηρεσιών
Πληρωμών (Αcquirer) ή των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSP).

1.6. Ως «αναβάθμιση των Μέσων Πληρωμών»: νοείται
η αντικατάσταση/επικαιροποίηση λογισμικού τους με νεότερη έκδοση με
σκοπό την πλήρη εναρμόνισή τους με τις εκάστοτε επιχειρησιακές
απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές που καθορίζουν τον τρόπο
διασύνδεσής τους με τα ταμειακά συστήματα των Χρηστών υπηρεσιών
πληρωμών, όπως αυτές τίθενται σε κάθε περίπτωση με απόφαση του Διοικητή
Α.Α.Δ.Ε..

1.7. Ως «Μητρώο Μέσων Πληρωμών»: Το Μητρώο που
τηρείται στην Α.Α.Δ.Ε. και περιλαμβάνει το σύνολο των Μέσων Πληρωμών που
χρησιμοποιούν οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών, προκειμένου να δέχονται
την καταβολή του αντιτίμου των αγαθών ή/και υπηρεσιών, δια της χρήσης
καρτών πληρωμών (πιστωτικών, χρεωστικών, προπληρωμένων κ.λπ.).

1.8. Ως «Ταμειακό Σύστημα»: Το σύστημα που χρησιμοποιεί η οντότητα του άρθρου 1 του ν. 4308/2014
για την έκδοση παραστατικών συναλλαγών εσόδων με δυνατότητα
έκδοσης/δημιουργίας λοιπών παραστατικών για την παρακολούθηση των
εισπράξεων και επιστροφών για την ίδια και για λογαριασμό τρίτων.

1.9. Ως «Βασικός κανόνας διασύνδεσης»:
Η συνθήκη που επιτρέπει την ολοκλήρωση συναλλαγών που διενεργούνται με
τη χρήση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που έχει
ολοκληρωθεί η έκδοση των σχετικών παραστατικών ανά συναλλαγή και έχουν
διαβιβαστεί τα αντίστοιχα δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, μέσω
κατάλληλων μεθόδων διασύνδεσης των Ταμειακών Συστημάτων, των Μέσων
Πληρωμών και των Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirers) με την Α.Α.Δ.Ε.,
καθώς τα Μέσα Πληρωμών δεν επιτρέπεται να λειτουργούν αυτόνομα.

1.10. Ως «Μέθοδος Διασύνδεσης»: Η αρχιτεκτονική και η τεκμηρίωση της τεχνικής διαδικασίας υλοποίησης του Βασικού κανόνα διασύνδεσης.

1.11. Ως «Δήλωση Συμμόρφωσης (Declaration of Conformity)»: Η δήλωση συμμόρφωσης του άρθρου 15Γ ΚΦΔ
που έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν στην Α.Α.Δ.Ε. οι Πάροχοι Υπηρεσιών
Πληρωμών (Αcquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή
αλλοδαπής με την υποβολή της οποίας βεβαιώνουν την πλήρη συμμόρφωση της
Μεθόδου Διασύνδεσης που ακολουθούν στον Βασικό κανόνα διασύνδεσης.

2. ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ

2.1. Αμέσως μετά την υποβολή της δήλωσης συμμόρφωσης του άρθρου 15Γ ΚΦΔ, όπως αυτή ρυθμίζεται στην υπό στοιχεία Α.1156/2023
απόφαση του Διοικητή Α.Α.Δ.Ε., οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών
(Αcquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) υποχρεούνται να προβούν
αμελλητί σε όλες τις, κατά περίπτωση, απαιτούμενες ενέργειες, ώστε οι
υπηρεσίες εκτέλεσης πληρωμών που παρέχουν ή/και τα Μέσα Πληρωμών που
διαθέτουν στους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών, να πληρούν τις λειτουργικές
απαιτήσεις των υπό στοιχεία Α.1098/2022 και Α.1155/2023 Αποφάσεων του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..

2.2. Με
σκοπό την κατά προτεραιότητα αναβάθμιση των υφιστάμενων, κατά την
έναρξη ισχύος της παρούσας, Μέσων Πληρωμών των Χρηστών υπηρεσιών
πληρωμών που υποχρεούνται να χρησιμοποιούν ΦΗΜ ή αντί αυτού, Πάροχο
Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ), σύμφωνα με τις παρ. 8
και 10 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014
ή χρησιμοποιούν προαιρετικά ΦΗΜ, η Α.Α.Δ.Ε. αποστέλλει στους Παρόχους
Μέσων Πληρωμών (NSPs) αρχείο, το οποίο περιλαμβάνει τα προς, κατά
προτεραιότητα, αναβάθμιση Μέσα Πληρωμών των ως άνω Χρηστών υπηρεσιών
πληρωμών, στα οποία οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) εμφανίζονται ως
διαχειριστές στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

2.3. Οι Πάροχοι
Μέσων Πληρωμών (NSPs) υποχρεούνται να ενημερώνουν την Α.Α.Δ.Ε. το
αργότερο σε ημερήσια βάση για τα Μέσα Πληρωμών διαχείρισής τους, στα
οποία ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση την προηγούμενη ημέρα.

2.4. Η
Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνει τους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών για τη δυνατότητα
αναβάθμισης κάθε Μέσου Πληρωμών που διαθέτουν. Η ενημέρωση συντελείται
με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση
σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη
«myAADE», καθώς και με την αναγραφή ένδειξης «Προς Αναβάθμιση» στο
Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

2.5. Η Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνει κάθε
Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου
των Μέσων Πληρωμών που αυτός διαθέτει. Η ενημέρωση συντελείται με την
αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής
ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη
«myAADE». Οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών υποχρεούνται, εντός τριάντα (30)
ημερών από την αποστολή του ως άνω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
σε αυτούς και το αργότερο έως τις 29/2/2024, εφόσον υπολείπονται
λιγότερες των τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία αποστολής του ως
άνω μηνύματος, να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την τυχόν
αναβάθμιση των Ταμειακών Συστημάτων τους και τη διασύνδεσή τους με τα
Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 15Β ΚΦΔ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 54Θ ΚΦΔ.

2.6. Εντός της προθεσμίας της προηγουμένης παραγράφου και το αργότερο έως τις 15/1/2024,
οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών που προτίθενται να αντικαταστήσουν τα
Ταμειακά Συστήματα ή/και οποιοδήποτε από τα ενεργά Μέσα Πληρωμών που
διαθέτουν, με άλλα Ταμειακά Συστήματα ή/και Μέσα Πληρωμών που δύνανται
να διασυνδέονται μεταξύ τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις Α.1098/2022 και Α.1155/2023
Αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., δηλώνουν την πρόθεσή τους στο
Μητρώο Μέσων Πληρωμών στην ψηφιακή πύλη «myAADE». Δήλωση που υποβάλλεται
μετά την ανωτέρω προθεσμία δεν εμποδίζει την επιβολή των κυρώσεων που
προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 54Θ ΚΦΔ.

2.7. Σε
κάθε περίπτωση, οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών που υποχρεούνται να
χρησιμοποιούν ΦΗΜ ή αντί αυτού, Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης
Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ), σύμφωνα με τις παρ. 8 και 10 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014
ή χρησιμοποιούν προαιρετικά ΦΗΜ, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν
αποκλειστικά Ταμειακά Συστήματα και Μέσα Πληρωμών που θα έχουν
διασυνδεθεί μεταξύ τους, το αργότερο έως στις 29 Φεβρουαρίου 2024.
Ειδικά οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχικά και από την έναρξη ισχύος
της παρούσας έως και την 29η Φεβρουαρίου 2024, δεν βρίσκονται σε
λειτουργία, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν αποκλειστικά Ταμειακά
Συστήματα και Μέσα Πληρωμών που θα έχουν διασυνδεθεί μεταξύ τους και θα
πληρούν τα οριζόμενα στις υπό στοιχεία Α.1098/2022 και Α.1155/2023 αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. κατά την πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας τους.

Άρθρο 2

Τροποποίηση της Α.1021/2023
απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. «Αναβάθμιση λειτουργούντων Φορολογικών
Ταμειακών Μηχανών και ΑΔΗΜΕ με εξαίρεση των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων»
Τροποποιούμε το προτελευταίο εδάφιο περί ημερομηνίας ολοκλήρωσης των
αναβαθμίσεων της υπό στοιχεία Α.1021/2023 ως ακολούθως:

«Η ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων ορίζεται:

i)
για οντότητες-κατόχους ΦΗΜ που έχουν υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με
κάρτα ή για όσες οντότητες-κατόχους ΦΗΜ κάνουν προαιρετική χρήση Μέσων
Πληρωμών με κάρτα, έως την εκάστοτε, για κάθε οντότητα-κάτοχο ΦΗΜ,
καταληκτική ημερομηνία της παρ. 2.5 του άρθρου 1 της Α.1157/2023 απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. και σε κάθε περίπτωση έως 29.2.2024 και

ii) για τις λοιπές οντότητες-κατόχους ΦΗΜ έως τις 30.4.2024.»».

IΙ. Σύμφωνα με το από 29.2.2024 δελτίο τύπου του υπ. Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:

«Την παράταση για 1+1 μήνα αποφάσισε η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής
Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί
χωρίς τεχνικά προβλήματα το μεγάλο έργο της διασύνδεσης των POS με τις
ταμειακές μηχανές. Η απόφαση αυτή ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα
αιτήματα της ίδιας της αγοράς παρόχων POS και ταμειακών μηχανών όσο και
των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις ενός
σύνθετου και πολυεπίπεδου έργου. Σημειώνεται ότι η πρόοδος του έργου
μέχρι σήμερα είναι πολύ σημαντική, καθώς έχει αναβαθμιστεί το 85% των
συστημάτων POS και ταμειακών, ενώ οι διασυνδέσεις ξεπέρασαν τις 60.000,
με τα προγραμματισμένα ραντεβού τις αμέσως επόμενες ημέρες να ανέρχονται
στις 20.000.

Συγκεκριμένα, και προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα, δίνεται παράταση 1 μήνα, δηλαδή μέχρι την 31η Μαρτίου 2024,
για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν διασυνδέσει μέχρι σήμερα τα συστήματα
τους. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι υπόχρεοι θα πρέπει να έρθουν σε
επικοινωνία με τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εγκατάστασης ταμειακών
μηχανών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Σημειώνεται πως η παράταση αυτή μπορεί να επεκταθεί για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024:

Α) για εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να βρουν διαθέσιμο ραντεβού εντός Μαρτίου, αλλά έχουν προγραμματισμένο ραντεβού με τεχνικό εγκατάστασης εντός Απριλίου. Τα ραντεβού θα πρέπει να δηλωθούν σε ειδική πλατφόρμα που θα τεθεί σε λειτουργία από την ΑΑΔΕ το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου.

Β) για τις επιχειρήσεις που θα δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτεί επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Ήδη, έχουν εγκριθεί δύο πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τέτοιες λύσεις και πολύ σύντομα αναμένονται πολύ περισσότερες.

Μέχρι σήμερα η πρόοδος της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές είναι πολύ σημαντική, καθώς έχουν υλοποιηθεί τα εξής:

• Πάνω από το 85% των λογισμικών των POS και των ταμειακών μηχανών έχει αναβαθμιστεί. Υπενθυμίζεται πως η αναβάθμιση των συστημάτων είναι προϋπόθεση προκειμένου στη συνέχεια να ολοκληρωθεί η διασύνδεση.

• Έχουν πραγματοποιηθεί ήδη πάνω από 60.000 διασυνδέσεις σε όλη την Ελλάδα.

• Έχουν προγραμματιστεί πάνω από 20.000 ραντεβού με τεχνικούς εγκατάστασης μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διασύνδεση.

• Έχουν αποσταλεί πάνω από 130.000 ενημερωτικού χαρακτήρα emails
σε επιχειρήσεις, που διαθέτουν ταμειακή μηχανή και έχουν αναβαθμισμένα
τα POS τους. Τα μηνύματα καλούν τις επιχειρήσεις να διασυνδέσουν άμεσα
τα POS τους με τις ταμειακές.

• Προκειμένου να καλυφθεί μέρος του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS, άνοιξε την προηγούμενη Δευτέρα ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης
μέσω του προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές», που καλύπτει και επιπλέον
ΚΑΔ, όπως δραστηριότητες λιανικού εμπορίου σε υπαίθριους πάγκους και
αγορές κ.ά. Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί πως η έγκριση για τη λήψη του
voucher ΔΕΝ αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου ο υπόχρεος να
προχωρήσει στη διασύνδεση των συστημάτων του. Θα πρέπει να προχωρήσει
στη διασύνδεση άμεσα και όταν εγκριθεί το voucher που του αναλογεί θα
μπορέσει να το αξιοποιήσει. Τονίζεται πως από τους 3 πρώτους κύκλους
χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκατ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ).

• Από τον Σεπτέμβριο και μετά έχουν ολοκληρωθεί 12 διαφορετικές νομοθετικές και κανονιστικές διαδικασίες
από πλευράς Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, λειτουργεί καθημερινά ειδική ομάδα διαχείρισης του έργου και
αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων προκύπτουν, ενώ αυστηροποιούνται τα
πρόστιμα για όσους υπόχρεους (τόσο επιχειρήσεις όσο και παρόχους POS,
ταμειακών καθώς και τεχνικούς εγκατάστασης) δεν εργάζονται στην
κατεύθυνση της ολοκλήρωσης του έργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

• Έχει δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα https://www.aade.gr/diasyndesipos
με πληροφορίες για το έργο της διασύνδεσης, για τη χρηματοδότηση, με
οδηγούς διασύνδεσης ανά μοντέλο POS, ενώ περιλαμβάνεται και ενότητα στην
οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να ελέγξουν την ετοιμότητα διασύνδεσης
μεταξύ του POS τους και του ταμειακού τους συστήματος.

• Διευκρινίζεται πως όσες επιχειρήσεις υπάγονται στους 35 κλάδους λιανικής που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS,
θα πρέπει μέχρι σήμερα, 29 Φεβρουαρίου, να παραγγείλουν το τερματικό
μηχάνημα POS και να το εγκαταστήσουν εντός Μαρτίου. Στη συνέχεια, όσοι
είναι υπόχρεοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διασύνδεση του POS με την
ταμειακή εντός των χρονοδιαγραμμάτων, που αναφέρθηκαν παραπάνω και που
αφορούν σε όλες τις επιχειρήσεις.


Ειδικά οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ταμειακό σύστημα με σύστημα
λογισμικού (ERP) και πρέπει να ακολουθήσουν τον βασικό κανόνα
διασύνδεσης της Α.1155/2023 για τα POS τους, υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη προθεσμία ως την 31η Μαΐου 2024.

• Παράλληλα
με το νέο χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης παρατείνεται ως την 30η Απριλίου
2024 και η προθεσμία απόσυρσης των φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) από
τις επιχειρήσεις που τις χρησιμοποιούν.


Διευκρινίζεται πως οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων που είναι
κλειστές για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. εποχικότητα) και θα ανοίξουν μετά το
τέλος του παραπάνω χρονοδιαγράμματος (οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 30.000) θα πρέπει να διασυνδεθούν με τα τερματικά POS που διαθέτουν από την πρώτη ημέρα της επανέναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Τέλος, από την πλευρά του Υπουργείου υπογραμμίζεται ότι αποφασίστηκε να μην δοθεί μεγαλύτερη παράταση για δύο λόγους:

– Πρώτον, διότι
έχει διαπιστωθεί σε πολλές περιπτώσεις ότι το πρώτο διάστημα μεγάλων
παρατάσεων περνάει ανεκμετάλλευτο με χαλάρωση των ρυθμών.
– Δεύτερον,
διότι έχει ολοκληρωθεί πλέον σχεδόν το σύνολο της δουλειάς βάσης
(αναβαθμίσεις κ.λπ.) και ότι με τους ρυθμούς που ήδη επιτεύχθηκαν τις
τελευταίες ημέρες το έργο θα ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Και τρίτον, διότι η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
είναι ενταγμένη στο Ταμείο Ανάκαμψης, ως έργο-ορόσημο, πράγμα που
σημαίνει ότι τυχόν καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου μπορεί να
οδηγήσει σε μερική διακοπή της χρηματοδότησης της χώρας από τις
Βρυξέλλες.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Το
μεγάλο έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές προχωρά με
εντατικούς ρυθμούς. Χάρη στη συνεργασία της Πολιτείας, των παρόχων και
των επιχειρήσεων που είναι υπόχρεες διασύνδεσης, έχει ολοκληρωθεί ένα
σημαντικό τμήμα του έργου. Με τη διατήρηση των σημερινών ρυθμών, το έργο
θα ολοκληρωθεί εγκαίρως και το φορολογικό σύστημα της χώρας θα περάσει
σε μια νέα εποχή. Προχωρούμε στην παράταση για 1+1 μήνα προκειμένου το
έργο να ολοκληρωθεί χωρίς τεχνικά προβλήματα. Πρόκειται για το τελευταίο
στάδιο μιας σύνθετης και πολυεπίπεδης μεταρρύθμισης που σε λίγες
εβδομάδες από σήμερα θα είναι πραγματικότητα, «βρέξει-χιονίσει»! Είναι
απόφαση του Υπουργείου μας να ολοκληρωθεί εγκαίρως αυτή η σημαντική
μεταρρύθμιση».

Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, δήλωσε: «Με
την τελευταία παράταση, το Υπουργείο καθιστά σαφή δύο στοιχεία: Το
πρώτο είναι ότι η Κυβέρνηση δείχνει τη μεγαλύτερη δυνατή κατανόηση,
παραχωρώντας επιπλέον χρονικό διάστημα για την προσαρμογή της αγοράς στο
νέο νομοθετικό πλαίσιο. Το δεύτερο όμως αφορά στην υποχρέωση
συμμόρφωσης στο μέτρο της διασύνδεσης POS και ταμειακών. Παραχωρούμε
παράταση ακριβώς επειδή είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε κατά γράμμα
το νόμο του κράτους. Είναι παράταση, όχι αναβολή και χαλαρότητα. Η
διασύνδεση ταμειακών και POS είναι ένα έργο εθνικής σημασίας και όλοι
οφείλουμε να συμμορφωθούμε άμεσα. Συστήνω την ενεργοποίηση όλων, καθώς
μετά το πέρας των προθεσμιών θα είναι αντιμέτωποι μόνο με τις κυρώσεις.
Δεν θέλουμε να εισπράξουμε κανένα πρόστιμο για αυτό δεν πρέπει να
υπάρξει καμία καθυστέρηση!».

Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε: «Βρισκόμαστε
σε διαρκή επικοινωνία με τους φορείς της αγοράς που συμμετέχουν στο
έργο της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS.  Λαμβάνοντας υπόψη
την πρόοδο του έργου, που χάρη στη συνεργασία όλων έχει πλέον μπει στην
τελική ευθεία, δίνουμε την ευκαιρία σε όλους να προχωρήσουν στις
απαιτούμενες ενέργειες, με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε να είναι
προετοιμασμένοι έγκαιρα».»

IΙΙ. Κατόπιν του παραπάνω δελτίο τύπου, δημοσιεύθηκε η απόφαση Α.1035/29.2.2024 (ΦΕΚ Β’ 1377/29.2.2024) «Τροποποίηση
της υπό στοιχεία Α.1157/12.10.2023 απόφασης του Διοικητή της
Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Καθορισμός του χρόνου και
της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι
οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), από τους Παρόχους
Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης
αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και κάθε άλλου ειδικότερου θέματος
για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ).
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β’ 1826) απόφασης του Διοικητή
της ΑΑΔΕ»» στην οποία ορίζονται:

«Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Α.1157/2023
απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. «Καθορισμός του χρόνου και της
διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι
οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014
(Α’ 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση
της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα, καθώς και
κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15Β του ν. 4987/2022 (ΚΦΔ). Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1021/2023 (Β’ 1826) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ» (Β’ 5994), ως ακολούθως:

1. Η παρ. 2.5 του άρθρου 1 αντικαθίσταται και διαμορφώνεται ως εξής:

«Η
ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της
αναβάθμισης του συνόλου των Μέσων Πληρωμών που αυτός διαθέτει. Η
ενημέρωση συντελείται με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα
Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη “myAADE”.

Περαιτέρω, οι Χρήστες
υπηρεσιών πληρωμών που έχουν υποχρέωση διασύνδεσης των ΦΗΜ τους με τα
Μέσα Πληρωμών και την ΑΑΔΕ οφείλουν να προβούν σε όλες τις αναγκαίες
ενέργειες για την τυχόν αναβάθμιση των Ταμειακών Συστημάτων τους και τη
διασύνδεσή τους με τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στο άρθρο 15Β ΚΦΔ:

α) Έως 31/3/2024, εφόσον διασυνδέονται σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της υπό στοιχεία Α.1098/2022 (Β’3940) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

β)
Έως 30/4/2024, εφόσον οι υπόχρεες οντότητες προ-τίθενται να
αντικαταστήσουν το Ταμειακό τους Σύστημα με σύστημα στο οποίο το
Ταμειακό Σύστημα και το Μέσο Πληρωμών ενσωματώνονται σε μία συσκευή (ΑΙΙ
in one – Cash Register/POS) και δηλώσουν την πρόθεσή τους στο Μητρώο
Μέσων Πληρωμών στην ψηφιακή πύλη “myAADE” το αργότερο έως 15/3/2024.

γ) Έως 31/5/2024, εφόσον διασυνδέονται σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της υπό στοιχεία Α.1155/2023 (Β’5992) απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ.

δ) Έως
31/10/2024, εφόσον έχουν ήδη προβεί σε υλοποιήσεις διασύνδεσης του
Ταμειακού Συστήματος με τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, οι οποίες καίτοι
δεν συμμορφώνονται επακριβώς με τα πρωτόκολλα των Α.1098/2022 ή Α.1155/2023
κατά περίπτωση, δεν επιτρέπουν κατ’ ελάχιστο, την ελεύθερη
πληκτρολόγηση ποσού στο Μέσο Πληρωμής και για τις οποίες η ΑΑΔΕ έχει ήδη
λάβει σχετική ενημέρωση από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών έως και τη
δημοσίευση της παρούσας.

ε) Οι καταληκτικές ημερομηνίες
των περ. α’ και γ’ παρατείνονται κατά ένα ημερολογιακό μήνα, εφόσον οι
Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών των ως άνω περιπτώσεων αδυνατούν μεν να
προγραμματίσουν ραντεβού με την οντότητα που τους παρέχει υπηρεσίες
τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ ή/και λογισμικού Εμπορικού/Λογιστικού
Προγράμματος Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, “ERP”) έως την
31/3/2024 ή την 31/5/2024 κατά περίπτωση με σκοπό την υλοποίηση της
διασύνδεσης, διαθέτουν δε προγραμματισμένο ραντεβού, το οποίο και θα
δηλώνεται σε ειδική πλατφόρμα στην ψηφιακή πύλη “myAADE” εντός Απριλίου
2024 αναφορικά με την περ. α’ ή εντός Ιουνίου 2024 αναφορικά με την περ.
γ’.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 54Θ ΚΦΔ.».

2. Η παρ. 2.7 του άρθρου 1 αντικαθίσταται και διαμορφώνεται ως εξής:

«Οι
επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχικά και από την έναρξη ισχύος της
παρούσας έως και τις ως άνω κατά περίπτωση ημερομηνίες δεν βρίσκονται σε
λειτουργία, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν αποκλειστικά Ταμειακά
Συστήματα και Μέσα Πληρωμών που θα έχουν διασυνδεθεί μεταξύ τους έγκαιρα
και θα πληρούν τα οριζόμενα στις Α.1098/2022 και Α.1155/2023 αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ κατά την πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας τους.».

3. Το άρθρο 2 αντικαθίσταται και διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 2
Τροποποίηση της Α.1021/2023 απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. «Αναβάθμιση λειτουργούντων Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών και ΑΔΗΜΕ με εξαίρεση των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων

Τροποποιούμε το προτελευταίο εδάφιο περί ημερομηνίας ολοκλήρωσης των αναβαθμίσεων της υπό στοιχεία Α.1021/2023 ως ακολούθως:

Η ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων ορίζεται:

i)
για οντότητες-κατόχους ΦΗΜ που έχουν υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με
κάρτα ή για όσες οντότητες-κατόχους ΦΗΜ κάνουν προαιρετική χρήση Μέσων
Πληρωμών με κάρτα, έως την εκάστοτε, για κάθε οντότητα-κάτοχο ΦΗΜ,
καταληκτική ημερομηνία της παρ. 2.5 του άρθρου 1 της Α.1157/2023 απόφασης Διοικητή Α.Α.Δ.Ε.

ii) για τις λοιπές οντότητες-κατόχους ΦΗΜ έως τις 30/6/2024».

4. Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Φεβρουαρίου 2024».

Σχολιάστε

Shares
Call Now Button